onsdag 17. august 2011

Bokhøsten for bokdamene på Byneset

Det første tøtsj av høst inntar livet mitt etter to og en halv dag med høljeregn, og flom enkelte steder i Trøndelag, - og når timeplanen for bokdamene for høsten 2011 er satt.

Høstlesingen blir som følger:

Anna Gavalda: Eg elska ho. Bok og film.
Karin Fossum: Jeg kan se i mørkret.
Tomas Espedal: Imot naturen.
Juleavslutning som foreløpig er innhyllet i et slør av mystikk.

Jeg har ikke skrevet om bokdamene her før. Konseptet er som følger: Fem leseglade, men akk så travle damer, setter av tid til å møtes cirka fire-fem ganger vår og høst. Vi leser (det vi rekker) av bøker som bestemmes for et semester om gangen. Når vi møtes - oftest hjemme hos hverandre - diskuteres boka. Lenge og heftig noen ganger. Andre ganger mindre omfattende, enten for at boka ikke fenget, eller man ikke kom helt i gang eller helt gjennom. Hyggelig å møtes er det uansett.

God bokhøst, bokvenner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er sååå kjekt å få tilbakemelding på innlegget mitt. :-D