onsdag 27. juli 2011

Festival i min lille by



For andre gang arbeider jeg frivillig for Olavsfestdagene, eller: jeg skal være frivillig som det kalles på fagspråket.

En stund hadde jeg tenkt at ferien i år skulle være fri for forpliktelser, men dess nærmere Olavsfest, dess mer rykket det i festivalfoten. Brått var jeg med, – og jeg gleder meg!

En STOR gjeng mennesker virker sammen i et slikt arrangement, og de aller fleste er frivillige. I fjor knyttet jeg nye bekjentskaper og opplevde mye god kultur.

Melody Gardot, for eksempel, var en slagferdig dame. Hans Erik Dyvik Husby i Fruekirka var veldig sterkt. Samme sted hørte jeg en iransk sangerinne – Masha Vadat sammen med en Sam McClain – utrolig stemingsfullt. I år skal jeg oppleve igjen; musikk, teater (endelig håper jeg å få oppleve Hans Petter Nilsen i Mistero Buffo).

Men ikke minst skal jeg møte mennesker – frivillige jeg møtte i fjor, nye frivillige kolleger og en mengde forventningsfulle publikummere. Mennesker er det viktigste av alt. Viktigere enn noen gang etter grusomhetene som skjedde den 22. juli. Festivalen skal bli samhold og smil.

Og jeg, jeg skal være presseassistent. Her bloggen min skal jeg skrive om opplevelsene i dagene framover, store og små. Følg med!

1 kommentar:

  1. Jeg skal følge med! Gleder meg til å lese om de fine arrangementene som skal være under Olavsfestdagene.

    Jeg husker da vi var på Bo Kaspers konsert på Torget :-)

    SvarSlett

Det er sååå kjekt å få tilbakemelding på innlegget mitt. :-D